Najslađi dan u godini – Da li znate da postoji Muzej čokolade u Beogradu?

cokolada
Najslađi dan u godini – Da li znate da postoji Muzej čokolade u Beogradu?

Foto: unsplash

Danas je Svetski dan čokolade. Srbija je jedna od zemalja u kojoj je čokolada mnogima omiljena poslastica, a konditorska industrija je jedna od najsnažnijih grana privrede. Prošle godine zabeležila je rast izvoza čokolade 7,8%. Ipak, konditori kažu da danas njihov posao nije baš tako sladak i da se suočavaju sa različitim izazovima prvo zbog pandemije, a sada zbog inflacije.

Da svetu pokaže koliki su Beograđani sladokusci – to je Nenad Radulović želeo kada je odlučio da u prestonici tik pre pandemije otvori Muzej čokolade. Ovo neobično mesto, mesečno poseti oko 5.000 turista.

– Mnogo volim naš grad i nisam hteo da ni po čemu zaostaje za svetskim metropolama. Zašto naš lepi Beograd ne bi imao ono što imaju Brisel, Cirih? Gosti su oduševljeni, a ono što je nama najveći kompliment je da se nama deca vraćaju po tri, četiri puta – navodi Nenad Radulović, osnivač Muzeja čokolade.

Muzej čokolade ima pet prostorija, a u jednoj od njih smestile su se kutije i omoti svih čokolada koje su ikada bile u prodaji kako u nekadašnjoj Jugoslaviji, tako i u današnjoj Srbiji.

Muzej cokolade Beograd

Foto: muzejcokoladebeograd.rs

Danas u Srbiji čokoladu proizvodi nešto više od 200 privrednih društava i oko 300 preduzetnika. Iz godine u godinu, raste izvoz domaćih slatkiša ali ipak, ne nadmašuje uvoz.

Izvoz 2021. godine je bio 139,8 mil EUR, a uvoz 170 mil EUR. Godišnja proizvodnja konditora je između 140.000 i 160.000 tona. Prošle godine rast je bio 2,6%, navode iz Udruženje za biljnu proizvodnju Privredne komore Srbije.

Ni korona čokoladi nije mogla ništa, mada joj je pretila, objašnjavaju nam u fabrici slatkiša koja slavi 100 godina otkako je prva čokolada sišla sa njihove trake.

– Mi se danas susrećemo sa rastom cena sirovina i energija, sa problemima u lancima snabdevanja i sa problemima radne snage. Nastavljamo da ulažemo i u ljude i u tehnologiju i u brendove i naravno verujemo da će se ta situacija stabilizovati kroz godinu, dve dana – kaže Marko Njavro, generalni direktor “Atlantic Štarka“.

U istom uverenju su i zanatlije. Dok čekaju bolje dane, spremaju strategiju.

adore cokolada

Foto: adore.rs

– Sa jedne strane mi treba da poradimo na boljoj prezentaciji i pakovanju, a sa druge strane pomoglo bi kada bi mi udruženiji nastupali na stranim tržištima – navodi Aleksandar Marić, suvlasnik “Adore čokolada“.

Nadaju se još boljim rezultatima, jer uglas kažu imamo šta da ponudimo evropskom tržištu čokolade. Dugačak je put prešla domaća konditorska industrija pa zbog iskustva – od muzeja do fabrika i radionica imamo čime da se pohvalimo i te kako zasladimo.

Izvor: RTS

Tagovi

Podelite na društvenim mrežama