Sušena šljiva iz Srbije stigla do Francuske – Firma AGRO-BIS planira plasman na nova tržišta

sljiva
sljiva

Toplički okrug, prevashodno region na obroncima planine Kopaonik između Blaca i Kuršumlije prepoznatljiv je po organskoj proizvodnji, a svoje mesto u ovoj oblasti pronašla je i firma AGRO-BIS.

Ovo preduzeće iz Blaca osnovano je 2004. godine kao porodična firma koja se u početku bavila trgovinom, otkupom i sušenjem voća.

Osam godina kasnije počeli su da se bave zamrzavanjem i preradom organskog voća budući da poljoprivredni proizvođači u ovom regionu imaju dugogodišnju tradiciju organske proizvodnje.

U ovom kraju takva proizvodnja i pogoduje budući da se zemljište prostire na nadmorskoj visini od 500 do 1.300 metara.

Osnivači firme AGRO-BIS su bračni par Marina i Srećko Jovanović.

Dobro podneblje i velika potražnja za organskim voćem kao “početni korak”

agro bis

Foto: agrobis.co.rs

Kažu da su se se na ovaj korak odlučili jer su shvatili da je potražnja za organskim proizvodima iz godine u godinu sve veća, ali i da podneblje u kome žive za to pogoduje.

– Sve to nam je dalo stimulans da se i sami sertifikujemo za organsku proizvodnju, a opredeljujući faktor su bile i potražnja za tom vrstom proizvoda kao i okruženje u kojem se već mnogi bave organskom proizvodnjom – navode predstavnici preduzeća.

U svom program imaju smrznute proizvode – jagodu, višnju, kupinu, malinu, šljivu, jabuku, svežem asortimanu su uz ovo voće dodali i krušku, a bave se i sušenjem šljiva.

Imaju ugovore sa 51 kooperantom, a organsko voće koje se zamrzava i pakuje uzgaja se na oko 70 hektara zemljišta.

Što se količina tiče, one zavise od godine do godine, kažu, a ono po čemu su specifični je to što većina asortimana ide za izvoz.

Oko 95% proizvodnje ide ka inostranom tržištu, prevashodno Francuskoj, Nemačkoj a i Litvaniji.

U Francuskoj je posebno interesovanje za njihovu sušenu šljivu, a u ostalim zemljama za smrznuti program, kažu.

Cilj – osvajanje novih tržišta

Cilj preduzeća AGRO-BIS je da u narednom periodu povećaju obim izvoza, odnosno počnu da izvoze i na druga, nova tržišta.

Takođe, u planu imaju unapređenje procesa proizvodnje tako što će odvajati koštice od šljive.

Učešće na sajmu i promocija organskih proizvoda

Maline

AGRO-BIS je u grupi je firmi koje su se ove godine predstavile na Međunarodnom sajmu organske hrane “BIOFACH 2022” u Nirnbergu.

Ove godine na sajmu u Nirnbergu učestvovalo je ukupno devet proizvođača organske hrane koji su predstavili svoj izvozni program na jednoj od vodećih međunarodnih izložbi koja je okupila ove godine 2.200 izlagača iz 94 zemlje.

Sa kvalitetnim voćnim prerađevinama i proizvodima ovakvim kompanijama nastupom na sajmovima otvara se prilika za dalje poslovne iskorake.

Tokom učešća na sajmu ostvarili su značajne kontakte sa potencijalnim kupcima kažu u preduzeću AGRO-BIS, a nadaju se uspostavljanju saradnje sa dve ili tri kompanije sa kojima su imali intenzivnije razgovore.

Ipak primećuju da je ovogodisnji sajam beležio manju posetu nego raniji, ali da je u svakom slučaju bio veoma koristan za ovo preduzeće budući da su imali priliku da na svom štandu predstave paletu svih svojih proizvoda i sve ono što rade.

Zadovoljni su učešćem i nadaju se otvaranju novih tržišta i promociji organske hrane.

Tagovi

Podelite na društvenim mrežama

SRDA preporučuje

baner_gdereciklirati_300

Najnoviji tekstovi

Hvala vam na poverenju. Uspešno ste se prijavili na listu za prijem email biltena.
Došlo je do greške. Molimo vas pokušajte ponovo. Ako se problem nastavi, molimo da nas kontaktirate slanjem email poruke.
baner_ekopravo_300
baner_ekoadresar_300