Lidl: Žene vlasnice samo 25% preduzeća u Srbiji

Foto: unsplash
Na konferenciji “Snažne. Hrabre. Važne.”, “Lidl Srbija” zvanično je predstavio učesnice istoimenog projekta čiji je cilj podrška preduzetnica, čiji će se proizvodi u nedelji od 6. oktobra naći na policama “Lidl”-a. Tom prilikom, na konferenciji su prikazani rezultati istraživanja koje je pokazalo nepovoljan položaj preduzetnica u Srbiji, a panelisti su se složili da žene imaju veliki potencijal za doprinos društvu, te da im je potrebna obuhvatna podrška, saopštio je “Lidl”.
Istraživanje kompanije “Lidl Srbija” i Fondacije Ana i Vlade Divac, ukazuje na to da je u Srbiji i dalje mali broj žena u preduzetništvu – samo 33% preduzetnika su žene, a 25% preduzeća u Srbiji je u vlasništvu žena.
Svesna činjenice da je preduzetnicima znatno teže da sebi prokrče put do potrošača, kompanija “Lidl Srbija” je u martu ove godine organizovala konkurs “Snažne. Hrabre. Važne.”, u nameri da podrži i osnaži razvoj ženskog preduzetništva u Srbiji i omogući plasman proizvoda ovih uspešnih žena u svojoj mreži prodavnica. Od više desetina prijavljenih preduzetnica, kompanija “Lidl Srbija” odabrala je njih 26.

Foto: Lidl
– Ponosna sam na to što smo uspešno sproveli projekat i što ćemo ponuditi proizvode iz segmenta hrane, dodataka prehrani ili kozmetike, iz domaće proizvodnje, na čijem čelu su žene. Naše preduzetnice imaju proizvode izuzetnog kvaliteta, a od trenutka prijave pa do sada prešli smo dug put kako bi se proizvodi našli u “Lidl”-ovoj ponudi – kao rezultat imamo više od 30 proizvoda – rekla je ispred kompanije “Lidl Srbija” Milica Stevanović, CSR u sektoru Nabavka.
Istraživanje Fondacije Divac pokazalo je da su faktori koji utiču na mali broj preduzetnica u našoj zemlji različiti i odnose se na to da one teže pristupaju kreditima, izvorima finansiranja, manje su umrežene, prisutna je rodna segregacija u obrazovanju, teže usklađuju rad, privatni i porodični život i često nailaze na prepreke zbog predrasuda i stereotipa o ženama u biznisu. Dodatno, one koje se i odluče za put preduzetnice najčešće osnivaju mikro i mala preduzeća – čak 99% njih.
– Moramo svi zajedno da učinimo promene, da omogućimo povoljniji ambijent za razvoj malih preduzeća, izjednačimo prava preduzetnica sa pravima zaposlenih žena, omogućimo efikasnu razmenu informacija u ovoj temi, organizujemo transparentne konkurse podrške radu preduzetnica i drugo – izjavila je Marija Jovanović ispred Fondacije Ana i Vlade Divac.
Kompanija “Lidl Srbija” svakoj odabranoj preduzetnici u projektu “Snažne. Hrabre. Važne” uručila specijalno priznanje za zalaganje.
– Velika je stvar ući u veliki trgovinski lanac – postanete vidljivi, imate plasman proizvoda, osetite tržište, a posebno znanje koje se dobije kroz proces pripreme je neprocenljiva škola. Saradnici iz “Lidl”-a su bili veoma predusretljivi, ljubazni, pravovremeni u povratnim informacijama i stekla sam iskustvo koje mi je trebalo. Sigurno bih se opet prijavila – izjavila je Jelena Todorović, vlasnica “CosmoSkin” d.o.o. i učesnica projekta “Snažne. Hrabre. Važne.”.
U sklopu globalne inicijative za poboljšanje položaja žena na radnom mestu, kompanija “Lidl Srbija” potpisala je i “Principe Ujedinjenih nacija za osnaživanje žena”, čime se javno obavezala na poštovanje i promovisanje principa jednakosti unutar kompanije, kao i tamo gde njeno poslovanje može da ima uticaj, navodi se u saopštenju kompanije “Lidl”.