Lidl: Žene vlasnice samo 25% preduzeća u Srbiji

zene_posao
zene_posao

Foto: unsplash

Na konferenciji “Snažne. Hrabre. Važne.”, “Lidl Srbija” zvanično je predstavio učesnice istoimenog projekta čiji je cilj podrška  preduzetnica, čiji će se proizvodi u nedelji od 6. oktobra naći na policama “Lidl”-a. Tom prilikom, na konferenciji su prikazani rezultati istraživanja koje je pokazalo nepovoljan položaj preduzetnica u Srbiji, a panelisti su se složili da žene imaju veliki potencijal za doprinos društvu, te da im je potrebna obuhvatna podrška, saopštio je “Lidl”.

Istraživanje kompanije “Lidl Srbija” i Fondacije Ana i Vlade Divac, ukazuje na to da je u Srbiji i dalje mali broj žena u preduzetništvu – samo 33% preduzetnika su žene, a 25% preduzeća u Srbiji je u vlasništvu žena.

Svesna činjenice da je preduzetnicima znatno teže da sebi prokrče put do potrošača, kompanija “Lidl Srbija” je u martu ove godine organizovala konkurs “Snažne. Hrabre. Važne.”, u nameri da podrži i osnaži razvoj ženskog preduzetništva u Srbiji i omogući plasman proizvoda ovih uspešnih žena u svojoj mreži prodavnica. Od više desetina prijavljenih preduzetnica, kompanija “Lidl Srbija” odabrala je njih 26.

lidl

Foto: Lidl

– Ponosna sam na to što smo uspešno sproveli projekat i što ćemo ponuditi proizvode iz segmenta hrane, dodataka prehrani ili kozmetike, iz domaće proizvodnje, na čijem čelu su žene. Naše preduzetnice imaju proizvode izuzetnog kvaliteta, a od trenutka prijave pa do sada prešli smo dug put kako bi se proizvodi našli u “Lidl”-ovoj ponudi – kao rezultat imamo više od 30 proizvoda – rekla je ispred kompanije “Lidl Srbija” Milica Stevanović, CSR u sektoru Nabavka.

Istraživanje Fondacije Divac pokazalo je da su faktori koji utiču na mali broj preduzetnica u našoj zemlji različiti i odnose se na to da one teže pristupaju kreditima, izvorima finansiranja, manje su umrežene, prisutna je rodna segregacija u obrazovanju, teže usklađuju rad, privatni i porodični život i često nailaze na prepreke zbog predrasuda i stereotipa o ženama u biznisu. Dodatno, one koje se i odluče za put preduzetnice najčešće osnivaju mikro i mala preduzeća – čak 99% njih.

– Moramo svi zajedno da učinimo promene, da omogućimo povoljniji ambijent za razvoj malih preduzeća, izjednačimo prava preduzetnica sa pravima zaposlenih žena, omogućimo efikasnu razmenu informacija u ovoj temi, organizujemo transparentne konkurse podrške radu preduzetnica i drugo – izjavila je Marija Jovanović ispred Fondacije Ana i Vlade Divac.

Kompanija “Lidl Srbija” svakoj odabranoj preduzetnici u projektu “Snažne. Hrabre. Važne” uručila specijalno priznanje za zalaganje.

– Velika je stvar ući u veliki trgovinski lanac – postanete vidljivi, imate plasman proizvoda, osetite tržište, a posebno znanje koje se dobije kroz proces pripreme je neprocenljiva škola. Saradnici iz “Lidl”-a su bili veoma predusretljivi, ljubazni, pravovremeni u povratnim informacijama i stekla sam iskustvo koje mi je trebalo. Sigurno bih se opet prijavila – izjavila je Jelena Todorović, vlasnica “CosmoSkin” d.o.o. i učesnica projekta “Snažne. Hrabre. Važne.”.

U sklopu globalne inicijative za poboljšanje položaja žena na radnom mestu, kompanija “Lidl Srbija” potpisala je i “Principe Ujedinjenih nacija za osnaživanje žena”, čime se javno obavezala na poštovanje i promovisanje principa jednakosti unutar kompanije, kao i tamo gde njeno poslovanje može da ima uticaj, navodi se u saopštenju kompanije “Lidl”.

Tagovi

Podelite na društvenim mrežama

SRDA preporučuje

baner_gdereciklirati_300

Najnoviji tekstovi

Hvala vam na poverenju. Uspešno ste se prijavili na listu za prijem email biltena.
Došlo je do greške. Molimo vas pokušajte ponovo. Ako se problem nastavi, molimo da nas kontaktirate slanjem email poruke.
baner_ekopravo_300
baner_ekoadresar_300