Beograd dobio novu ekološku liniju gradskog prevoza

autobusi_eko2
autobusi_eko2

Foto: beograd.rs

U Beogradu od danas saobraća nova, ekološka linija javnog gradskog prevoza, od Beograda na vodi do Dorćola.

Linija EKO 2 saobraćaće od okretnice kod sportsko rekrativnog centra “Milan Gale Muškatirović”, do okretnice kod Beograda na vodi.

Početku rada te linije prisustvovali su premijerka Ana Brnabić, ministarka za zaštitu životne sredine Irena Vujović i zamenik gradonačelnika Beograda Goran Vesić

Reč je o liniji sa osam električnih autobusa u centralnoj zoni grada.

Premijerka je navela da električni autobusi, u poređenju sa onima na dizel-gorivo, doprinose smanjenju štetnih gasova i emitovanja buke, pri čemu su niži troškovi pogonske energije, a ovakva vozila su i jeftinija i jednostavnija za održavanje.

– Prema svim statistikama, vazduh u prestonici je sve bolji. Imamo još mnogo problema, ali i rešenje za njih – za deponiju Vinča, koja će biti završena 2023. godine, tu je i izgradnja metroa i Beovoz, koji će povezivati prigradska naselja, kao i filteri za odsumporavanje na TE “Nikola Tesla” – rekla je ona.

Vujović je naglasila da je održiva mobilnost deo Zelene agende čijim ciljevima je ministarstvo posvećeno.

– Čestitam Beograđanima na novoj eko liniji, a želim da zahvalim i rukovodstvu grada što se trude da donesu različite mere kako bi popravili stanje životne sredine. Za nas je svaka mera za poboljšanje kvaliteta vazduha jednako važna. Vlada Srbije je i ove godine donela uredbu na osnovu koje subvencionišemo kupovinu elektro i hibrid vozila. Vozila na električni pogon ne zagađuju okolinu i drago mi je što iz godine u godinu raste interesovanje pravnih i fizičkih lica za subvencije. Tokom prošle godine uz subvenciju države kupljeno je više od 500 novih eko vozila, a ove godine smo obezbedili još veća sredstva, 150 miliona dinara u te svrhe – rekla je Vujović.

Vesić je rekao da je Beograd danas dobio drugu ekološku liniju koju čine elektroautobusi i naveo da je kupljeno deset takvih vozila, od kojih osam saobraća na toj liniji.

– Osim Sofije, jedini smo grad u regionu koji ima ekološke autobuse. To je inače deo naše strategije da do 2030. godine nemamo nijedno vozilo na fosilna goriva u javnom prevozu. Mi ćemo 2028. završiti prvu liniju metroa, 2030. drugu, u međuvremenu kupujemo autobuse čiji je pogon na prirodni gas. Već smo kupili stotinu autobusa, koji stižu tokom proleća, a postavljamo i gasne stanice. Po našem planu svake godine u narednih pet godina kupovaćemo stotinu autobusa na gas, kao i novih deset elektroautobusa – pojasnio je Vesić.

To znači da, dodao je, kada 2030. proradi metro, nećemo imati nijedno vozilo u javnom prevozu koje ide na fosilna goriva. Taj cilj, rekao je Vesić, postići ćemo pet godina posle Pariza, koji je zadao sebi zadatak da to uradi 2025. godine.

– U narednim danima očekuje nas tender za novih 80 trolejbusa. Inače, na linijama imamo 80 trolejbusa, koji su stari i zreli za zamenu. U narednih pet godina biće zamenjeno svih 80 trolejbusa. To će biti istovremeno i elektroautobusi i trolejbusi, koji će delom moći da voze bez pantografa. Ove godine ćemo početi i sa uspostavljanjem javnog rečnog prevoza. To znači da će do 2030. u Beogradu biti čist ekološki prevoz i mislim da je to velika stvar i velika pobeda za sve Beograđanke i Beograđane – naglasio je Vesić.

Tagovi

Podelite na društvenim mrežama

SRDA preporučuje

baner_gdereciklirati_300

Najnoviji tekstovi

Hvala vam na poverenju. Uspešno ste se prijavili na listu za prijem email biltena.
Došlo je do greške. Molimo vas pokušajte ponovo. Ako se problem nastavi, molimo da nas kontaktirate slanjem email poruke.
baner_ekopravo_300
baner_ekoadresar_300