Baci PET za reciklažu: Najmlađi sakupili više od jedne tone plastične ambalaže

Baci PET za reciklažu
baci_pet_za_reciklazu

Foto: sekopak.com

U okviru društveno odgovornog projekta “Baci PET za reciklažu” u kome je učestvovalo pet osnovnih škola iz Stare Pazove sakupljeno je više od jedne tone ambalažnog otpada. Projekat su organizovale kompanje “Sekopak” i “Delhaize Srbija” uz podršku Lokalne fondacija Stara Pazova kako bi zajedno motivisali najmlađe da odvajaju ambalažni otpad i na taj način ga adekvatno pripreme za reciklažu, saopštio je “Sekopak”.

Projekat je podrazumevao takmičenje između škola u prikupljanju PET plastike, te je Osnovna škola “Heroj Janko Čmelik” odnela pobedu sakupivši najviše ambalaže po đaku. Oni su kao nagradu dobilii projektor sa platnom, dok su školama”“Boško Palkovljević Pinki”, “Simeon Aranicki”, “Rastko Nemanjić – sveti Sava” i “Slobodan Savković” poklonjene odbojkaške lopte.

Dodela zahvalnica i nagrada školama održana je u prostorijama Inovacionog start up centra Stara Pazova gde su organizatori i direktori škola razmenili iskustva sa projekta.

Operater ambalažnog otpada “Sekopak” na osnovu petnaestogodišnjeg iskustva u industriji upravljanja ambalažnim otpadom smatra da je edukacija građana ključna kako bi se sistem unapredio.

– Bitno je edukovati najmlađe i dati im priliku da primene stečeno znanje. Ovakvi projekti nas veoma raduju, pogotovo kada vidimo efekte koji imaju na najmlađe. Rezultati osnovaca kada su u pitanju sakupljene količine su zaista odlični. Svaka škola i svaki đak zaslužuje pohvalu, a mi se nadamo da će najmlađi nastaviti da recikliraju – istakla je marketing menadžerka “Sekopak” Milica Kuzmanov.

Maloprodajni lanac “Delhaize Srbija” je u prethodnoj godini doprineo smanjenju emisije ugljen dioksida za 3,976.49 tona kroz odgovorno sakupljanje i recikliranje ambalažnog otpada, dok kontinuirano inicira i podržava projekte iz oblasti zaštite životne sredine.

– Društveno odgovorno poslovanje, korporativne aktivnosti iz oblasti zaštite životne sredine i posvećenost lokalnim zajednicama strateška su opredeljenost naše kompanije. Uvek se rado odazivamo i uključujemo u projekte koji utiču na podizanje svesti o tome koliko je priroda važna, a ova akcija nam je pokazala da su deca i tek kako svesna i voljna da daju svoj doprinos stvaranju lepšeg, čistijeg i zdravijeg sveta – istakla je Milica Popović menadžer korporativnih komunikacija kompanije “Delhaize Srbija” koja je dodala da kompanija ima ambiciozne ciljeve u oblasti smanjenja ukupne količine plastike koje koristi u poslovanju i prelaska na upotrebu reciklabilnih materijala u oblasti ambalaže proizvoda private robne marke.

Lokalna fondacija Stara Pazova podržala je brojne kampanje u Staroj Pazovi koje imaju za cilj da unaprede život u ovom mestu, a poziv kompanija “Delhaize Srbija” i “Sekopak” za učešće u projektu “Baci PET za reciklažu” odmah su prihvatili jer se potpuno u skladu sa njihovom misijom povezivanja društveno odgovornih kompanija sa sprovođenjem društveno korisnih akcija samih sugrađana.

– U toku koordinacije projekta sa školama naišli smo samo na radost i entuzijazam, kako kod učenika tako i kod nastavnika, sve vreme tokom trajanja akcije. To nas je uverilo da postoji spremnost, svest i zrelost svih učesnika. Zbog toga se nadamo da će se stvoriti uslovi da ovakve i slične ekološko-obrazovne aktivnosti češće sprovode s ciljem da postanu dugoročna i trajna praksa – izjavio je član osnivačkog tima Lokalne fondacije Stara Pazova Nikola Rajković.

Po rečima direktora pet osnovnih škola, deca su rado prihvatila inicijativu za reciklažu PET plastike, a u razumevanju mehanizma projekta i reciklaže im je pomogao edukativni materijal napravljen u svrhu projekta. Deca su ambalažu sakupljala i kod kuće, a nastavnici i učitelji su bodrili decu kako bi stekli ekološke navike i ostvarili što bolje rezultate na projektu.

Tagovi

Podelite na društvenim mrežama

SRDA preporučuje