Farmaceutska ambalaža koja uništava bakterije iz čačanske kompanije “Uniplast”

Foto: uniplast.rs
Cene energenata i repromaterijala ove godine povećane su i do tri puta, imali smo ogromne oscilacije na tržištu i nestašicu sirovine, kaže Đorđe Jovanović, direktor čačanske kompanije “Uniplast” koja proizvodi farmaceutsku, medicinsku i kozmetičku ambalažu. Ta kompanija, koja ove godine slavi 30 godina postojanja, razvila je u saradnji sa Fondom za inovacionu delatnost materijal za “aktivnu ambalažu”, koja ima antimikrobno dejstvo i uništava bakterije.
– U jednom trenutku nije se postavljalo pitanje cene, nego mogućnosti nabavke repromaterijala. Sirovina je poskupela u prvoj polovini godine, dok je struja poskupela u drugoj polovini godini. Na krovovima naše kompanije imamo instalirane solarne panele za proizvodnju struje, tako da će se ta investicija po novim cenama struje brže isplatiti – kaže Jovanović za Novu ekonomiju.
Tokom pandemije, na tržištu je bila, kako podseća, velika potražnja za dezinfekcionim sredstvima, pa je samim tim povećana i prodaja njihovih proizvoda za pakovanje tih sredstava.
“Uniplast” je razvio više od 150 proizvoda u svom proizvodnom programu, plastične i staklene bočice i kutije različite zapremine koje se kupuju u apoteci. Najviše se prodaju bočice zapremine 10 mililitara, 50 ml, 100ml i jednog litra.
– Ne znamo da lečimo ljude, ali znamo da napravimo pakovanje koje će u nekoj meri sprečiti širenje zaraze. I sarađujemo sa više od 500 klijenata u oblasti farmaceutske, kozmetičke industrije – navodi Jovanović.
U cilju zaštite životne sredine, uveli su, kako on napominje, 2008. godine standard ISO 14001 koji se odnosi na procedure upravljanja otpadom u kompaniji kako ne bi zagadili životnu sredinu.
Takođe, u saradnji sa Tehničkim fakultetom u Čačku razvili su “eco friendly” proizvode. Ti proizvodi se sastoje od mešavine – drvo i plastika, u koje se pakuje prirodna kozmetika.
– Samim tim, trudimo se da edukujemo naše tržište da je važna zaštita životne sredine, a takođe kompanijama pružimo rešenje za njihove proizvode. Mi smo inovativna kompanija koja dosta vremena ulaže u nove programe. To pokazuju brojni projekti koje smo imali i koje sada razvijamo – kaže on.
U saradnji sa Fondom za inovacionu delatnost razvili su novi materijal od kojeg se proizvodi “aktivna ambalaža”. Ta ambalaža sadrži jone srebra i predstavlja antimikrobno dejstvo na mikroorganizme i bakterije, uništava ih i korisnici imaju veću sigurnost dok koriste taj proizvod.
– Mi taj materijal koji proizvodimo možemo prodavati i drugim granama industrije, kao što su kompanije koje se bave pakovanjem hrane, voća, izradom plastičnih daski za sečenje mesa – navodi Jovanović.
Izvor: Nova ekonomija