Evropske države daju podsticaje građanima da biciklima idu na posao

bicikl

Sve više zemalja plaća svojim građanima da na posao idu biciklom, nudeći im u zamenu povećani neoporezivi deo plate. To je praksa koju već sprovode vlade različitih zemalja poput Holandije, Belgije, Velike Britanije, Danske ili Nemačke.

U mnogim prilikama, urbane rute koje pređe jedna osoba za volanom vozila lako bi mogle da se pređu i biciklom, što se u gradovima sa komplikovanim terenom rešava biciklom uz električnu pomoć. Ova praksa, koja je s pandemijom postala sve popularnija, u nekim zemljama je nagrađena ekonomskim podsticajima.

Praksu plaćanja onih zaposlenih koji na posao idu biciklom je pokrenulo 2014. godine nekoliko evropskih vlada s ciljem smanjenja zagađenja vazduha, potrošnje goriva i poboljšanja zdravlja ljudi. Većina programa koje su uspostavile vlade imaju oblik poreskog podsticaja, dodajući dodatni iznos vašoj plati koju primate u obliku neoporezivog mesečnog dela. Ti programi su bili toliko uspešni da s godinama nastavljaju da rastu, piše Revija HAK.

Belgija je povećala poreski podsticaj za putovanje na posao na 0,25 EUR po kilometru. Tako bi put od 10 kilometara na posao mogao da znači dodatni prihod od 1.200 EUR godišnje bez poreza. Nagrada koja ne uključuje i dobrobit za zdravlje.

Ali Belgija nije jedina koja nudi ovu pogodnost za putovanje na posao biciklom. Holandija nudi gotovo sličan program, prema Svetskom ekonomskom forumu, a Velika Britanija ide malo dalje. Britanski biciklisti koji na putu na posao koriste svoje bicikle dobijaju 0,23 EUR po kilometru, čemu se dodaje program podsticaja za najam bicikla s mogućnošću kupovine i popusta na odeću te pribor za biciklizam.

U slučaju Luksemburga, poreski podsticaj je oko 300 EUR za kupovinu električnog bicikla za odlazak na posao.

O konceptima razvoja urbanog biciklizma u evropskim gradovima možete pogledati u posebnom tekstu OVDE.

Tagovi

Podelite na društvenim mrežama

SRDA preporučuje