Predloženo odlaganje primene Euro 7 standarda za sva motorna vozila za 2030.
Nadležni odbor Evropskog parlamenta predložio je odlaganje primene Euro 7 standarda za sva motorna vozila za 2030. godinu za automobile i kombije, odnosno 2031. za kamione i autobuse.
Odbor za zaštitu životne sredine Evropskog parlamenta usvojio je predloge Evropske komisije o dodatnoj podeli emisije u tri kategorije za laka komercijalna vozila na osnovu njihove težine, smanjenju emisije štetnih gasova (kao što su oksidi azota, čestice, ugljen monoksid i amonijak), manjoj emisiji zagađujućih materija (mikroplastika iz guma ili čestice iz kočnica) i zahteve koji se odnose na izdržljivost baterije, ali je ostavio duži prelazni rok za primenu budućeg zakona.
– Uspešno smo uspostavili ravnotežu između ekoloških ciljeva i vitalnih interesa proizvođača. Bilo bi kontraproduktivno sprovoditi ekološke politike koje štete i evropskoj industriji i njenim građanima. Kroz naš kompromis služimo interesima svih uključenih strana i izbegavamo ekstremne pozicije – rekao je izvestilac Aleksandr Vondra nakon usvajanja predloga.
Dokument usvojen na sednici Odbora za zaštitu životne sredine naći će se pred poslanicima na plenarnoj sednici 1. novembra i kada bude usvojen predstavljaće osnov za pregovaračku poziciju Evropskog parlamenta sa vladama država članica Evropske unije o konačnom obliku zakona.
Evropska komisija je 10. novembra 2022. predložila strože standarde za emisije zagađivača vazduha za vozila sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem, bez obzira na gorivo koje se koristi i njihovo uvođenje 2025. godine za manja vozila i 2027. za autobuse i kamione.
Prema analizi EK, do 2035. Euro 7 bi smanjio emisije azota iz automobila i kombija za 35% u poređenju sa Euro 6, i za 56% u poređenju sa Euro VI za autobuse i kamione. Emisije čestica iz automobila i kombija bile bi manje za 13%, a iz autobusa i kamiona za 39%, dok bi čestice kočnica bile manje za 27%.
Izvor: N1