Inovacija bez skupih metala: Predstavljena prva kalijum-jonska baterija

baterija

Foto: PIxabay/Pexels

Istraživački tim “Group1” iz Teksasa razvio je inovativnu kalijum-jonsku cilindričnu bateriju. Ova inovacija donosi velike prednosti, uključujući oslobađanje od kobalta, nikla, bakra i litijuma. Ovi skupi materijali, koji su često prisutni u baterijama koje napajaju električna vozila i druge uređaje, obično zavise od složenih stranih lanaca snabdevanja.

Još bolje, “Group1” reklamira svoju tehnologiju kao superiornu u odnosu na nadolazeće litijum-gvožđe-fosfatne i natrijum-jonske baterije. Prvi tip razvijaju Volvo i njegovi partneri, uključujući Geely. Prednosti verzije na bazi kalijuma uključuju poboljšanu sigurnost i veću energetsku gustinu, prema informacijama sa zvaničnog sajta “Group1”.

– Uzbuđeni smo što predstavljamo prvu 18650 kalijum-jonsku bateriju na svetu – izjavio je Aleksander Žiro, izvršni direktor kompanije “Group1” iz Ostina.

U izveštaju je dalje objašnjeno da je “18650 form faktor najrasprostranjeniji i najdizajniraniji format ćelija”.

Lideri ove kompanije predstavili su svoje otkriće tokom konferencije *Beyond Lithium-Ion* u Oak Ridge Nacionalnoj laboratoriji u julu. Posetioci su saznali kako je “Group1” razvio bateriju od malih coin-cell paketa do cilindričnog tipa, koji je najčešći u većini elektronskih uređaja, prema objavljenom izveštaju.

Katoda od kalijuma ima veliki kapacitet

Ključna komponenta ove tehnologije je glavni proizvod kompanije, Kristonit. To je katoda od kalijuma i “Prusijanske bele”, supstance koja ima nisku cenu i visok teorijski kapacitet u baterijama, prema ACS Publications. Ipak, ovaj izveštaj takođe pominje izazove sa performansama ovog materijala.

Međutim, tim iz “Group1” je uveren u svoju sposobnost da prevaziđe ove izazove.

– Ova inovacija predstavlja godine posvećenog istraživanja i razvoja proizvoda – rekao je Žiro u izveštaju.

Ostale komponente baterije uključuju grafitne anode, separatore i elektrolit napravljen od “komponenti nabavljenih sa tržišta”, navodi “Group1”. Kada baterija funkcioniše, joni se kreću između anode i katode kroz supstancu koja se zove elektrolit.

Delovi za kalijumsku bateriju kompanije Group1 “omogućavaju superioran životni vek i izvanredne sposobnosti pražnjenja… Takođe pomaže u smanjenju pritiska na lanac snabdevanja i podržava domaću proizvodnju ključne baterijske tehnologije”, stoji u saopštenju.

Stručnjaci na sajtu kompanije navode da vide ovu bateriju kao potencijal za napajanje električnih vozila, ali i kao ključno rešenje za skladištenje energije, što je potrebno za čuvanje obnovljive energije za kasniju upotrebu. Skladištenjem energije iz sunca, talasa i vetra možemo smanjiti količinu zagađujućih gasova koji dospevaju u atmosferu. “Group1” ima za cilj da obezbedi potrebnu baterijsku podršku kako bi sve to funkcionisalo, piše TheCooldown.

– Distribucijom uzoraka našim partnerima i proizvođačima ćelija, postavljamo temelje za široku primenu ove transformativne tehnologije – rekao je Žiro.

Izvor: benchmark.rs

Tagovi

Podelite na društvenim mrežama

SRDA preporučuje

baner_gdereciklirati_300

Najnoviji tekstovi

Hvala vam na poverenju. Uspešno ste se prijavili na listu za prijem email biltena.
Došlo je do greške. Molimo vas pokušajte ponovo. Ako se problem nastavi, molimo da nas kontaktirate slanjem email poruke.
baner_ekopravo_300
baner_ekoadresar_300