Biljna mleka donose nove ukuse iz prirode – „Komleko“ spreman za širenje na druga tržišta uz pomoć investitora
Hrabro su ušle u posao o kojem su malo znale, ali su krenule sa velikim entuzijazmom i željom da proizvodi u koje su verovale stignu do potrošača. Želja im se ostvarila – mleka od badema, indijskog oraha, organskog crnog susama su u prethodne dve godine našla put do Beograđana. Preduzetnice Svetlana Ćopić i Maja Nadeždić su sada rešile da prošire „Komleko“ i na druge gradove i spremne su za saradnju sa investitorima kako bi se širenje tržišta realizovalo.
U intervjuu za portal SRDA, sa Svetlanom Ćopić priča kreće od početka tj. od biznisa koji su partnerke započele početkom pandemije. Pitali smo je na šta su najviše ponosne za ovde dve godine poslovanja u ne baš lakim uslovima za otvaranje firme?
– Najviše smo ponosne što je “Komleko”, od jedne neopipljive ideje koja je godinama bila samo to – misao, varnica, postalo jedan prepoznatljiv i inovativan mali brend koji je za nas iznenađujuće brzo privukao pažnju javnosti i medija i stekao svoje verne kupce, ili možemo slobodno da kažemo – podržavaoce i prijatelje – kaže Ćopić i dodaje:
– A kad smo već kod toga, veoma smo ponosne baš na naše kupce, koji nam iznova i iznova pokazuju koliko zanimljivih i kreativnih ljudi živi u našem gradu i sa kojima nam je radost da se družimo.
Početak organizovanja biznisa, a posebno proizvodnog, donosi i poteškoće. Naša sagovornica kaže da ih je bilo puno, od onih praktičnih koje su potekle od činjenice da nijedna od njih dve nisu imale nikakvo prethodno iskustvo sa proizvodnim biznisom, do nekih sasvim iznenađujućih, koje nikako nisu mogle da predvide.
– Zbog toga se ponekad pola šalimo, a pola govorimo ozbiljno, da je jako dobro što smo u sve ušle sa puno entuzijazma i vrlo malo znanja, jer da smo znale šta nas sve čeka, ko zna da li bismo se upustile u ceo “Komleko” poduhvat. Moram da kažem da smo u procesu naučile važnu lekciju da sve može da se reši, a o novim znanjima i iskustvima za koje smo bogatije zato što smo hrabro ušle u nešto za nas, ali i tržište, sasvim novo da i ne govorim.
Proizvodnju su razvijale vrlo polako i organski, rešavajući probleme i učeći u hodu.
– “Komleko” je danas jedna prava mala zanatska radionica biljnih mleka, u kojoj mali i uvežban tim radi svojim uigranim tempom i spremna je da raste. Naravno, za taj rast je neophodno da poraste i tim i vrlo smo otvorene za ulazak novog partnera, koji će deliti našu viziju i vrednosti – navodi naša sagovornica.
Biljna mleka, jogurt i sir
– U ponudi imamo klasike, kao što su mleka od badema, indijskog oraha i koko ovsa, preko vrlo omiljenog i ukusnog čokolešnika sa organskim kakaom, pa do naših pomalo neobičnih izuma – “Komleka” od badema i lavande i crnog “Komleka” od organskog crnog susama.
Tu su i sezonska zimska mleka sa začinima i superfood dodacima, koja preporučujemo da se piju topla – zlatno “Komleko” i “Komleko” rogač reiši.
Uz biljna mleka, pravimo i jogurt i sir od indijskog oraha.
Crno mleko
Pokazale su da je važno biti inovativan i potrošačima ponuditi i nešto novo, na šta nisu navikli do tada. To je bilo crno mleko.
– Kreiranje novih ukusa je definitivno najzanimljiviji deo procesa i bukvalno smo sebi zadale kreativni izazov da obrnemo naopačke uobičajenu predstavu da je mleko uvek belo. I to nas je odvelo do puno eksperimentisanja i pokušaja, sve dok nismo došle do prave vrste susama i pravog recepta, koji će uz neobičnu boju biti i ukusan i pun hranljivih sastojaka – objašnjava Svetlana Ćopić.
Zanimljivo je da baš ovo “Komleko” kao da ima svoje najvatrenije pristalice, koje baš samo njega žele da piju i ne odstupaju mnogo, dodaje.
Biljna mleka kao novi ukusi iz prirode
– Mislimo da je važno da ljudi imaju izbor i priliku da sada uživaju i u najkvalitetnijem svežem biljnom mleku i probaju nešto novo i drugačije, mnogi od njih i prvi put.
Ono što je sigurno je da su sva “Komleka” napravljena od najkvalitetnijh prirodnih sastojaka, bez trunke bilo kakve hemije, skrobova, šećera ili aroma – njihov ukus potiče isključivo od orašastih plodova, za koje se zna da su puni zdravih masti i mikronutrijenata korisnih za naš organizam. I to je naš cilj – da ponudimo najbolji mogući kvallitet, zanimljive nove ukuse i pokažemo da biljna hrana nikako nije nekakvo odricanje, već sasvim suprotno od toga – obogaćivanje života novim ukusima iz prirode, istiće Svetlana Ćopić.
Najtraženiji proizvod
– Dva “bestselera” od samog početka su “Komleko” badem i čokolešnik. Zato onima koji se prvi put susreću sa svežim biljnim mlekom preporučujemo da upravo od njih počnu.
Kupci ovih biljnih mleka, kako kaže naša sagovornica, su ljudi koji prepoznaju i cene kvalitet i stalo im je da oni i njihova porodica, posebno u ishrani, prave dobre izbore.
Svi i proizvodi se poručuju preko web shop-a www.komleko.rs i stižu na starinski način na kućnu adresu tri puta nedeljno, u staklenim flašama.
Staklena ambalaža
“Komleko” se pakuje u staklene boce jer su ove preduzetnice želele da imaju održivu ambalažu.
– Vodimo mnogo računa o tome. Za nas nije bilo kompromisa oko staklene ambalaže, mada su nas zaista svi u našem okruženju ubeđivali da je plastika jefinija i daleko jednostavnija opcija. Staklena ambalaža čuva svojstva prirodnih biljnih mleka, ali i našu okolinu, a kako bismo podstakli naše kupce da recikliraju boce, za svaku vraćenu bocu odobravamo popust prilikom sledeće kupovine.
Sledeća faza razvoja
– Spremne smo za sledeću fazu razvoja, u kojoj ćemo se proširiti na druge gradove i tržišta, što u našem slučaju ujedno znači i da smo spremne za ulazak partnera i investitora u naš mali tim.
Žensko preduzetništvo
Šta je dobitna kombinacija za započinjanje svog biznisa – dobra ideja, velika energija, odvažnost, posvećenost…?
– Sve što ste nabrojali je jako važno, a najviše ta inicijalna odluka da kreneš pre nego što si sasvim spremna, jer koliko god da se pripremaš, tek kada počneš u stvari ćeš videti šta ti je sve u stvari potrebno od znanja i veština i dosta ćeš učiti u hodu.
Kako smo u kreiranje svog malog biznisa ušle sa velikim predznanjem i iskustvom u kreiranju brendova, nema nikakve sumnje da je upravo to ono što je našoj ideji dalo vetar u leđa i pomoglo našem brendu da se istakne.
Zato je, kao način da podržimo druge vlasnice malih biznisa koje nemaju profesionalno brending iskustvo, iz “Komleka” nastala Instagram stranica @mocni_mali_brend, gde nudimo gomilu besplatnog sadržaja, ali i online program namenjen malim biznisima koji žele da od svog proizvoda ili usluge kreiraju jedinstvene i upečatljive male brendove.
Da li nedostaje više bespovratnih sredstava za preduzetnice?
– To zaista jeste velika potreba. Do sada smo sve radile ulažući sopstveni novac, znanje i rad i vrlo smo svesne koliko su nam neophodna dodatna sredstva da bi “Komleko” moglo da postane sve ono što može da bude.
Tagovi
bademovo mleko biljni jogurt biljni sir biljno mleko crno mleko Komleko Maja Nadeždić mleko od badema mleko od indijskog oraha održiva ambalaža SRDA Preporučuje Svetlana Ćopić žensko preduzetništvo