Više od 40.000 komada ambalažnih pakovanja poslato na reciklažu tokom festivala Exit
Četiri puta više ambalažnog otpada sakupljeno je tokom EXIT festivala u odnosu na prethodnu godinu, kroz Green EXIT platformu, u opsežnoj reciklažnoj akciji koja je sprovedena u saradnji nekoliko partnera – Ball Corporation u okviru projekta „Svaka limenka se računa”, HEINEKEN Srbija, Ekostar Pak, Coca-Cola, Solagro Smart Recycling i TOMRA. Akcija sakupljanja iskorišćene ambalaže, na Petrovaradinskoj tvrđavi, organizovana je tokom sva četiri dana trajanja manifestacije, a sakupljeni otpad poslato je na reciklažu.
– Veoma nam je drago da je velika reciklažna akcija, koju smo sproveli sa našim partnerima, dala odlične rezultate i veliko hvala svim posetiocima EXIT festivala koji su se njoj odazvali. Sakupili smo više od 40 hiljada jedinica ambalaže što je gotovo 4 puta više nego prošle godine – izjavila je Ida Siljanović, menadžerka programa EXIT fondacije i dodala:
– Inicijativa sakupljanja ambalažnog otpada, ove godine je objedinjena, u saradnji sa još većim brojem partnera, pod platformom Green EXIT kroz različite mehanizme i digitalizaciju. Kako bismo inspirisali, pre svega mlade, na reciklažu, kao i prethodnih godina, koristili smo sistem nagrađivanja, a ujedno smo na kreativan način podsetili prisutne na potencijal ponovnog korišćenja ambalaže.
Ambalažni otpad koji se sakupio putem raznovrsnih aktivnosti na festvalu preusmerio je na reciklažu operater Ekostar Pak.
– Ove godine smo postavili visok standard u pogledu sakupljanja ambalažnog otpada na festivalu i možemo biti ponosni što velika količina otpada neće završiti na deponiji, već tamo gde mu je i mesto, u reciklažnom postrojenju stvarajući novu vrednost – izjavila je Bojana Perić direktorka kompanije Ekostar Pak.
Na licu mesta bilo je 35 promotera sa rančevima na leđima u koje je bilo moguće odložiti ambalažu. Uz pomoć Smart Flex sistema, koji je razvijen u partnerstvu sa kompanijom Solagro Smart Recycling, odgovorni posetioci su za 5 dostavljenih ambalaža dobijali štampani vaučer koji su mogli da zamene za nagradu – gratis pivo Heineken Silver ili Coca-Cola Zero.
Osim mobilnih sistema za prikupljanje ambalaže, na festivalu su se nalazila i TOMRA reciklomati, u blizini Visa Fusion bine i Glavne bine, u koje su posetioci mogli da odlože limenke.
– Ovo je 18. godina kako Ball Corporation zajedno sa projektom “Svaka limenka se računa” učestvuje na EXIT festivalu sa ciljem smanjenja ambalažnog otpada i reciklaže istog. Iskreno verujemo da iskorišćena ambalaža predstavlja resurs, a ne otpad i zato se zalažemo za njeno pravilno odlaganje – izjavila je Jelena Petljanski, menadžerka za održivost i javne poslove za Centralnu, Istočnu Evropu i Tursku kompanije Ball Corporation i dodala:
– Veliki uspeh predstavlja činjenica da je ove godine sakupljeno oko 15.000 iskorišćenih limenki za piće, što je za 30% više nego prošle godine, a u odnosu na 2022. godinu taj broj je uvećan za 300%. Ovo je potvrda da doprinosimo zaštiti životne sredine i ujedno dokazujemo da je moguće poslovati u skladu sa postulatima cirkularnosti.
U sklopu ekološkog segmenta festivala, koji se realizuje sa projektom „Svaka limenka se računa” i kompanijom Ball Corporation, posetioci su i ove godine mogli da kreiraju svojevrsno umetničko delo reciklirajući limenke u čuvenoj pixelati, slikarskom platnu od limenki, koja na kreativan način podseća publiku na beskonačnu mogućnost recikliranja aluminijuma.
Na pixelati su street umetnici oslikali lik Nikole Tesle, poznatog srpskog naučnika, u čast njegovog rođenja.
Na licu mesta su bila postavljena i slova „I Love Music“ sa digitalnim brojačem, gde su posetioci mogli da odlažu limenke.
Tagovi
Ball Corporation Ball Packaging Bojana Perić Coca Cola Ekostar Pak EXIT 2024 Jelena Petljanski Kiš reciklaža reciklaža limenki reciklaža PET boca Solagro Smart Recycling Svaka limenka se Svaka limenka se računa Tomra Važno