Unos vitamina kroz paste, kreme, sapune – Američki “Better&Better” planira proizvodnju u Srbiji za evropsko tržište
Njegova vizija mogla bi da unapredi svakodnevne navike ljudi širom planete. Proizvode koje je kreirao već se koriste u Sjedinjenim Američkim Državama, a od sledeće godine stižu na evropsko tržište. Reč je o pastama za zube sa vitaminima primenom koncepta mikrodoziranja, a tu su i ekološke četkice i konac za zube.
Vladimir Vukićević, osnivač kompanije “Better&Better” u razgovoru za portal SRDA govori o svom razvojnom putu, početku ideje o jedinstvenoj pasti za zube, planovima za nove proizvode, ekspanziji na nova tržišta, kao i mogućnosti proizvodnje u Srbiji.
– Imao sam relativno normalno detinjstvo, ali sam sa 6 godina dobio dijagnozu raka butne kosti koji se pojavljuje kod dece. Ne zna se razlog. Postoje teorije da može da bude od prirodne sredine ili do genetike, verovatno je neka kombinacija. Tu počinje moj drugačiji život. To je bila 1990. godina. Najbolja šansa za lečenje i za opstanak je bila da odemo u Njujork. Tada su roditelji sa mnom stigli u Ameriku i od tada sam tamo. Studirao sam ekonomiju i filozofiju. Neko vreme sam radio za veće firme kao konsultant za upravljanje, strategiju, inovacije i istraživanja. Uglavnom u oblasti telefona i nove tehnologije – kaže na početku razgovora Vukićević.
Svoju prvu firmu osnova je 2010. godine – “RocketHub” koja se bavila crowdfunding-om. Odnosno to je platforma za mikrofinansiranje uglavnom za preduzetnike, naučnike i umetnike.
– Da li su imali ideju da snime album ili im je novac bio potreban za ekspediciju na Antarktik skupljali su novac preko našeg sajta. To je bilo tek u začetku i morali smo da stvorimo tržište. Bio sam na poziciji CTO (chief technology officer), pomogao sam da se napravi platforma i bio sam menadžer dizajnera i programera. Razvijali smo firmu od ideje do vruhunca 2014. kada je kupljena – navodi naš sagovornik.
Vukićević kaže da je potom započeo drugu firmu “Meural” koja je kreirala novi elektronski proizvod.
– Kao što je iPod bio za muziku, radili smo po tom principu za vizuelnu umetnost odnosno za slikarstvo, fotografiju, digitalnu umetnost. To je jedan veliki elektronski ram koji je bio posebno stvoren za umetnost. Bio sam glavni cofounder. Firmu smo prodali 2018. godine “Netgear”-u i u toj kompaniji sam ostao još godinu dana.
Shvatio je da ne može dugo da bude u nekoj većoj firmi i da mora nešto svoje da započne.
Prirodna pasta za zube sa vitaminima
Nova ideja se “kuvala” od 2015. godine. Naš sagovornik se vraća na početak razgovora.
– Moj zdravstveni problem je pozitivno rešen. Međutim, postoje prateći element kao što je nedostatak vitamina i minerala. Celog života pijem šaku vitamina. Nije lako uklopiti to u život, skupo je i često je velika doza pa mogu nastati problemi sa stomakom. Počeo sam da istražujem bolje opcije da organizam dobije vitamine i minerale. Pojavila se ideja za upijanje vitamina ispod jezika i kroz desni i kapilare u ustima. Počeo sam da čitam stručnu literaturu i istraživanja. Posebno mi je bilo interesantno da vitamin D i vitamin C mogu da se upiju vrlo brzo za 1-2 minuta preko usne šupljine, odnosno ne moraju da se gutaju.
Vukićević je spojio tu ideju sa pastom za zube jer kako kaže “za 2 minuta dok se peru zubi, trljaju se i desni i pasta se mulja u ustima i stvara se još veča mogućnost za upijanje vitamina”. Nastala je kompanija “Better&Better”.
– Kada smo počeli da razvijamo pastu uvideli smo da je industrija zaostala na nekoliko načina. Prvo što se tiče formule s obzirom na to da današnje paste imaju formule stare bar 50-60 godina. Znamo da koža i usta nisu odvojeni delovi tela već naš lični ekositem i kad staviš neku hemikaliju u usta to se upije.
Brzo su uvideli da, ne samo da treba da dodaju vitamin u sadašnje paste, već su morali da stvore nove formule koje su znatno prirodnije.
– Na primer, za ukus smo dodali agavu. Ubacili smo ulje od rotkvice koje prirodno odražava našu pastu. Mnogo je bolje koristiti rotkvicu neko neku hemikaliju. I pri tom smo dodali vitamine. Neke bazične stvari su morale da ostanu kao što je soda bikarbona koja je neutralna i so koja je prirodna. Ostavili smo neke stvari koje su neutralne ili moraju da ostaju.
Dodaje da je pasta 100% veganska budući da u nekim pastama na tržištu postoje materije životinjskog porekla u želatinima ili nekim dodacima. Pastu se pakuje u tube od šećerne trske koje se mogu reciklirati.
Imaju dve verzije paste: “Energy” – sa vitaminom D i vitaminom B12 i “Purity” – organska pasta.
– Za pastu “Energy” smo izabrali kao dodatake vitamine D i B12, jer se naučno pokazalo da se najbolje apsorbuju kroz usta, a i ta dva vitamina su u najvećem deficitu kod ljudi u Americi. Imamo i “Purity” pastu jer kupci žele osnovnu organsku pastu bez dodataka.
Pasta je stigla do prvih potrošača krajem 2020. godine, a posle nekoliko meseci kupci su bili zainteresovani za druge proizvode. Tako su nastali četkica i konac za zube bez plastike.
– Četkica je od bambusa a vlakna četkice od biorazgradivog materijala. Četkica je mekana jer većina doktora preporučuje mekše četkice. Konac za zube je od ricinusovog ulja.
Konac za zube po sopstvenoj formuli proizvode u Italiji, dok četkice stižu iz Kine s obzirom na to da većina bambusa dolazi iz te zemlje.
Pasta za zube se proizvodi po formuli “Better&Better” u Teksasu u fabrici koja se bavi proizvodnjom pasti za zube.
Nove paste u septembru
– Naš prvi i glavni proizvod je pasta za zube koja će u septembru ove godine da dobije još verzija. Lansiraćemo pastu “Immunity” sa vitaminima C, E i Cinkom. To nam kupci najviše traže kad putuju, i žele da unaprede svoj imunitet.
Naš sagovornik napominje da su sve paste bez fluora koji se sadrži kod dosta pasti.
– U Americi sve više ljudi traži paste bez fluora i to je najveći rastući segment pasti. Ranija istraživanja o fluoru su posle dugog svetskog rata i niko se posle nije pitao da li mora da u svakoj pasti bude taj dodatak. Našli smo prirodni sastojak koji se zove hydroxyapatite koji ojačava zube ali nije negativan kao što fluor može da bude. Ta 4. pasta za jačanje zuba će se zvati “Fortify” i biće dostupna tržištu u septembru.
Sve 4 vrste paste za zube mogu da koriste i deca.
Prvi sledeći prozvod sa vitaminima biće sprej, koji osvežava usta i sadrži vitamine i minerale, i biće dostupan u oktobru ili novembru ove godine.
– Lansiraćemo i elektronsku četkicu za zube koja ima glavu koja menja od bambusa, ostalo je elektronika koja je ista. Stvaramo tako čistiji proizvod po životnu sredinu. Elektronska četkica će biti na tržištu do kraja godine.
Proizvodnja u Srbiji za evropsko tržište?
Proizvodi “Better&Better” su dostupni za poručivanje preko sajta, kao i preko platforme “Amazon”. Kako nam kaže sagovornik, ove prirodne paste su uspele da se probiju u velikoj konkurenciji od 2.000 pasti na najvećoj platformi za online prodaju.
Sa Vladimirom Vukićevićem smo razgovarali u Beogradu, a ovde je, između ostalog, i zbog toga što je počeo da obilazi fabrike u Srbiji sa kojima bi mogao da sarađuje na proizvodnji pasti.
– Ideja je da sledeće godine počnemo da se probijamo na svetsko tržište. U Srbiji ima dosta fabrika koje mogu da se usklade sa proizvodnjom paste, počeo sam da obilazim. Ima mogućnosti, ima fabrika, ima ljudi koji znaju, može da se organizuje proizvodnja i transport.
Krajem 2023. godine novi proizvodi
Vladimir Vukićević ima veliku ideju da za 5-10 godina ljudi više ne moraju da piju piluile za vitamine i minerale, već da korišćenjem pasti, krema, šapona, sapuna i sličnih proizvoda dobiju celokupnu vrednost vitamina ili minerala.
– Počeli smo da razvijamo druge preparate. Verovatno ćemo da nove proizvode plasiramo na tržište krajem sledeće godine. To bi trebalo da bude krema ili sapun.
Za pravu formulu potrebni su i stručnjaci, pa kompanija sarađuje sa nekoliko hemičara i tehnologa u Americi.
– Moramo da nađemo pravu osobu za svaki proizvod i za svaki segment proizvodnje, zašta treba vremena. Za pastu smo prošli 3-4 hemičara dok smo našli odgovarajućeg za našu formulaciju. Testirali smo 400-500 raznih varijanti da bismo došli do prve verzije.
Vukićević kompaniju vodi sa dva partnera – jednog zaduženog za proizvodnju i drugog za marketing i prodaju. Od početka je shvatio da je ideja velika i da se u projekat moraju uključiti i drugi investitori.
– Cilj je da napravimo nešto značajno i veliko. Moramo da se borimo protiv velikih. Tokom ove tri godine sakupli smo investicije od 4 miliona dolara.
Naš sagovornik ima veliku energiju i želju da njegova vizija što pre postane navika ljudi širom sveta.
– Hteo bih da se sve ovo realizuje već sutra. Ako možemo da ispunimo veliku viziju to bi moglo znatno da promeni svet. Nedostatak vitamina D ima ogroman uticaj na imunitet značajno utiče na kosti, mišiće, povezan je sa depresijom i drugim psihološkim bolestima. Kada bismo mogli da dignemo nivo vitamina D za 1% u celom svetu imalo bi pozitivan efekat. I kada bismo mogli da uradimo na efikasan način da ne moraju ljudi da piju pilule, to bi promenilo dosta tržište suplemenata i stvorilo nešto novo i pozitivno. To je ono što me gura.
Najviše bih želeo da vodim ovu priču do berze, da budemo velika firma, da konkurišemo protiv drugih velikih firmi, dodaje Vukićević.
Da li planira da proširi poslovanje dalje od segmenta lične higijene?
– Gledam “Better&Better” kao firmu koja je fokusirana na unapređenje i poboljšanje svakodnevnih navika. To može da obuhvati mnogo stvari. Mislim da možemo u okviru ove firme da razvijamo dalje te ideje – završava zagonetno sagovornik portala SRDA.
Tagovi
Better&Better cink cirkularna ekonomija ekološke četkice za zube konac za zube paste za zube paste za zube bez fluora paste za zube sa vitaminima SRDA Preporučuje startap veganske paste za zube vitamin B12 vitamin C vitamin D vitamin E Vladimir Vukićević