Smanjenje brzine u evropskim gradovima na 30 km/h rezultiralo je manjim brojem nesreća
U urbanim sredinama u nekoliko evropskih gradova, uvođenje ograničenja brzine od 30 km/h donelo je pozitivne rezultate: visok stepen poštovanja ograničenja brzine i znatno manji broj saobraćajnih nesreća, posebno ozbiljnih sudara i onih u kojima su učestvovali pešaci i biciklisti.
To su najvažniji delovi izveštaja Instituta za ekonomiju transporta Norveškog centra za istraživanje saobraćaja: “Uvođenje 30km/h kao opšteg ograničenja brzine u evropskim gradovima – koji efekti se mogu dokumentovati?”
Izveštaj je sumirao kako je promena ograničenja brzine uticala na šest evropskih gradova i Španiju, koja je nedavno uvela opšte ograničenje brzine od 30 km/h u urbanim sredinama, prema Evropskom savetu za bezbednost saobraćaja (ETSC), nezavisnoj neprofitnoj organizaciji sa sedištem u Briselu koja je izveštavala o studiji i njenim nalazima.
Pored smanjenja brzine i broja saobraćajnih nesreća, kao i većeg poštovanja ograničenja brzine, gradovi Grenobl i Bilbao su zabeležili niži nivo zagađenja vazduha, dok je Brisel zabeležio smanjenje buke, naveli su istraživači, ističući da bi akcije ovih gradova mogle da pomognu drugim gradovima da razmotre uvođenje sličnih mera.
Od objavljivanja studije, italijanski grad Bolonja je prijavio pad saobraćajnih nesreća od 21% samo dve nedelje nakon primene opšteg ograničenja brzine od 30 km/h u gradu. Preliminarni podaci prikupljeni u Velsu, koji je u septembru uveo ograničenje brzine u centralnim ulicama, pokazali su da je brzina smanjena otkako je promenjeno ograničenje.
– Cilj je bio jasan: smanjiti brzinu vozila i smanjiti broj smrtnih slučajeva i teških povreda na našim putevima – navodi se u zvaničnom saopštenju velške vlade. “Niže brzine će, zauzvrat, stvoriti sigurnija i bolja mesta za život, rad i život”.
Pored smanjenja nivoa buke, Brisel, koji je pre tri godine uveo ograničenje brzine od 30 km/h, zabeležio je značajno smanjenje nesreća i zagađenja zahvaljujući planu niskog saobraćaja u centru grada.
Poznat kao “pentagon” distrikt, centar Brisela je doživeo „značajnu transformaciju“ nakon implementacije novog saobraćajnog plana, navodi ETSC.
Grad je zabeležio smanjenje automobilskog saobraćaja i povećanje broja biciklista, prema intervjuu sa zamenikom gradonačelnika za mobilnost Bartom Dontom, objavljenom u lokalnim novinama Braz.
Automobilski saobraćaj i prijavljene nesreće smanjeni su 20%, dok je broj biciklista porastao oko 20%.
Uprkos zabrinutostima da će plan povećati saobraćaj na unutrašnjem prstenu grada, broj automobila i vreme putovanja su, prema podacima, ostali su praktično isti.
Izvor: Forbes.n1info.rs