“Rezervoar”- pokrenut projekat za očuvanje vodnih resursa Srbije

cesma

Kompanija “Heineken” Srbija i Nacionalna alijansa za lokalni i ekonomski razvoj (NALED) potpisali su u Gradskoj kući u Zaječaru dugoročni sporazum o saradnji, čime je pokrenut projekat “Rezervoar”.

Ciljevi projekta su podizanje svesti o važnosti očuvanja i oporavak prirodnih vodnih resursa Srbije i poboljšanje pristupa čistoj pijaćoj vodi za građane, a biće ostvareni obnovom javnih česama i arteških bunara sa fokusom na Novi Sad i Zaječar, prečišćavanjem otpadnih voda, edukacijom i studentskim posetama pivarama kompanije, kao i sprovođenjem brojnih volonterskih akcija za zaposlene.

Ovom prilikom predstavnici kompanije “Heineken” Srbija potpisali su i sporazum o nastavku saradnje sa Gradom Zaječar i Udruženjem “Za česme”, sa kojima će do kraja godine obnoviti tri česme i jedan arteški bunar na teritoriji ovog grada.

Neda Đokić, generalna direktorka “Heineken” Srbija, istakla je posvećenost kompanije da ostane dugoročan kredibilan partner zajednici u kojoj posluje.

– Podaci Studije koju je NALED izradio pokazuju da Srbija, nažalost, nije zemlja bogata vodom, a briga o ovom resursu nije dovoljno prepoznata u javnosti kao važna tema. Upravo zato je neophodno da ulažemo u očuvanje i obnovu vodnih resursa i da konstantno radimo na podizanju svesti javnosti. U okviru naše kompanijske strategije „Svaka kap je bitna“, do sada smo obnovili četiri česme i rekonstruisali i revitalizovali više arteških bunara. Ove godine nastavljamo sa obnovom još tri česme i jednog arteškog bunara, a sve sa ciljem da svim sugrađanima omogućimo bolji pristup čistoj pijaćoj vodi, koja dolazi sa dubine od više stotina metara. Zahvalni smo našim dugoročnim partnerima i ostajemo posvećeni da i u narednim godinama svojim uspešnim poslovanjem i daljim ulaganjem u očuvanje vodnih resursa i obnovu javnih česama doprinosimo lokalnoj zajednici – rekla je Đokić.

Gradonačelnik Boško Ničić podvukao je ovom prilikom da je “Heineken” Srbija veoma važan partner lokalnoj zajednici i uzor koji je važno slediti kada je reč o podršci i realizaciji društveno-odgovornih aktivnosti.

– Raduje me realizacija projekta “Rezervoar” i nastavak ulaganja u lokalnu zajednicu i nadam se da ćemo, kao i do sada, i u narednom periodu sa kompanijom “Heineken” nastaviti partnerski odnos i međusobnu saradnju po pitanju mnogih važnih tema za grad i očuvanje prirodnih bogatstava našeg kraja – izjavio je Ničić.

projekat rezervoar

Slobodan Krstović, direktor za održivi razvoj u NALED-u, rekao da će ova organizacija, zajedno sa kompanijom “Heineken”Srbija, raditi na mapiranju i registru lokacija, ali i uspostavljanju saradnje na lokalnim nivoima radi revitalizacije i obnove javnih česama i arteških bunara u nekoliko gradova Srbije i biti partner tokom celokupne realizacije projekta “Rezervoar”.

– Srbija ima oko 1.500 metara kubnih vode po stanovniku, a minimum bi trebalo da bude 2.500. Nismo toliko bogati vodama i u 91 odsto slučajeva oslanjamo se na tranzitne, dok svoje izvore zapuštamo. Zato su od posebnog značaja inicijative poput projekta koji je pokrenula kompanija HEINEKEN Srbija i zadovoljstvo nam je što ćemo počevši od Zaječara inicirati obnovu česama i bunara i u drugim gradovima – istakao je Krstović.

Potpisivanjem sporazuma sa Gradom Zaječarom i Udruženjem “Za česme” nastavljena je uspešna saradnja na obnovi javnih česama i arteških bunara u Zaječaru. Prema rečima predsednika Udruženja, Bobana Pogarčića, tokom prethodnog perioda obnovljene su tri česme na teritoriji grada i rekonstruisano je izvorište Trg izradom i postavljanjem replike originalne česme iz 1883. godine.

– Nastavak uspešne saradnje biće iskorak u odnosu na dosadašnje aktivnosti, jer ćemo osim revitalizacije i rekonstrukcije bunara i nadzemnih delova česama, promovisati javne arteške česme i kao važno kulturno istorijsko nasleđe Zaječara. Projektom je planirano da na obnovljenim česmama budu postavljeni QR kodovi koji će voditi do web strana o svakoj česmi, gde će se osim informacija o kvalitetu vode i dubini bunara, nalaziti i podaci o istorijatu česme i delu grada u kome se nalazi sa naznačenim važnim građevinama i institucijama u neposrednom okruženju. Na ovaj način ćemo pozicionirati javne arteske česme kao novi turistički proizvod Zaječara – zaključio je Pogarčić.

Cirkularna upotreba vode i obnova vodnih resursa jedan su od ključnih prioriteta “Heineken” strategije Stvaramo bolji svet i inicijative Svaka kap je bitna!

Projekat “Rezervoar” doprineće sprovođenju pomenute strategije kroz podizanje svesti javnosti o značaju, očuvanju i obnovi prirodnih resursa, ali i brizi i pomoći lokalnoj zajednici u kojoj poslujemo i živimo.

Tagovi

Podelite na društvenim mrežama

SRDA preporučuje

baner_gdereciklirati_300

Najnoviji tekstovi

Hvala vam na poverenju. Uspešno ste se prijavili na listu za prijem email biltena.
Došlo je do greške. Molimo vas pokušajte ponovo. Ako se problem nastavi, molimo da nas kontaktirate slanjem email poruke.
baner_ekopravo_300
baner_ekoadresar_300