Od 2022. godine avionom iz Niša za Beograd

let_putovanje_avion
let_putovanje_avion

Vlada je proglasila novi spisak avio-linija u javnom interesu, a na njemu su se po prvi put našli i letovi iz Kraljeva, kao i let Niš-Beograd-Niš.

Od januara 2022. godine do kraja 2023. godine sa niškog aerodroma “Konstantin Veliki” dva puta nedeljne trebalo bi da saobraća avion do i od Frankfurt/Hana, Kelna, Ljubljane i Istanbula, a u toku letnje sezone i to Atine i Tivta.

Četiri leta nedeljno trebalo da bude na relaciji Niš-Beograd-Niš.

Dva puta nedeljno trebalo bi da saobraća linija od Kraljeva do Istanbula, a toku letnje sezove i do Tivta i Soluna.

Linija u javnom interesu može da se proglasi ako se odnosi na rutu ka aerodromu koji opslužuje region ili regione u razvoju u Srbiji ili ukoliko ruta ima manje od 100.000 putnika godišnje, navodi se u Uredbi o uslovima za proglašenje linije u javnom interesu u vazdušnom saobraćaju.

Da bi linija dobila status da je u javnom interesu potrebno je i da prevoz drugim vidom saobraćaja ne zadovoljava potrebe regiona, da na liniji ne postoji komercijalni interes za obavljanje redovnog avio-prevoza i da je relacija značajna za privredni i društveni razvoj Srbije, a “naročito za povezivanje regiona sa industrijskim centrima, privlačenje investicija, povezivanje sa dijasporom” i da se uspostavlja u redovnom avio-prevzou za period utvrđen zakonom.

Pogodnosti za obavljanje avio-prevoza na liniji u javnom interesu mogu da obuhvataju i kompenzaciju koja se daje avio-prevoziocu, ali u tom slučaju iznos ne sme da premaši neto troškove “uzimajući u obzir odgovarajući prihodi koji zadržava avio-prevozilac, kao i razumnu dobit”, piše u Uredbi.

Pre dve godine, Vlada je donela odluku o proglašenju linija u javnom interesu koje su poletale sa niškog aerodroma.

Letovi do 12 evropskih gradova su 2019. proglašeni da su u javnom interesu: do Nirnberga, Frankfurta, Rima, Hanovera, Ljuljane, Salcburga, Bolonje, Budimpešte, Geteborga, Fridrishafena, Karlsrua i Tivta.

Pola godine kasnije sa spiska je izbrisan let do Budimpešte.

Kako su pisale Južne vesti, od ovih 12 letova, saobraća jedino linija Niš-Frankfurt. Još 2019. godine Air Serbia je dobila subvencije za 12 avio-linija, u vrednosti od 5 miliona evra na godišnjem nivou.

Izvor: Nova ekonomija

Tagovi

Podelite na društvenim mrežama

SRDA preporučuje

baner_gdereciklirati_300

Najnoviji tekstovi

Hvala vam na poverenju. Uspešno ste se prijavili na listu za prijem email biltena.
Došlo je do greške. Molimo vas pokušajte ponovo. Ako se problem nastavi, molimo da nas kontaktirate slanjem email poruke.
baner_ekopravo_300
baner_ekoadresar_300