„Eko junaci u akciji“: Više od 18.000 đaka iz 40 škola započinje reciklažnu avanturu

reciklaza kante

U šest gradova širom Srbije – Vranju, Petrovcu na Mlavi, Valjevu, Pirotu, Aranđelovcu i Kruševcu – pokrenut je edukativno-takmičarski projekat „Eko junaci u akciji“. Kroz ovu inicijativu učenici osnovnih škola imaju priliku da nauče o važnosti pravilne selekcije ambalažnog otpada, razvijaju ekološke navike i daju svoj doprinos očuvanju životne sredine.

Projekat okuplja 40 osnovnih škola uz učešće više od 18.000 učenika. U školama su postavljene kutije za odvajanje ambalažnog otpada i edukativni posteri, a nagrade će biti dodaljene u četiri takmičarske kategorije koje nagrađuju najuspešnije gradove, škole i najkreativnije pojedince.

Projekat realizuju operater ambalažnog otpada Sekopak i kompanija Knjaz Miloš, u saradnji sa javno komunalnim preduzećima.

Cilj je da se đaci, roditelji, nastavnici i škole motivišu na odgovorno upravljanje ambalažnim otpadom.

Sekopak već godinama organizuje slična takmičenja na gradskom nivou, ali se projekat „Eko junaci u akciji“ prvi put realizuje kao međugradsko takmičenje, što dodatno podstiče zdravu konkurenciju i jača svest o zajedničkom cilju očuvanja životne sredine na nacionalnom nivou.

„Kroz projekat ‘Eko junaci u akciji’ deca ne samo da stiču konkretna znanja o reciklaži, već se i uče odgovornosti, timskom duhu i brizi o planeti. Ponosni smo što je Sekopak pokretač inicijativa koje imaju za cilj izgradnju održivog sistema upravljanja otpadom, ali i izgradnju društva u kojem svako zna kako da doprinese. Zajedno sa partnerima iz lokalnih samouprava i privatnog sektora, pokazujemo da sistem može da funkcioniše kada se udružimo“, izjavila je generalna direktorka Sekopaka Violeta Belanović.

Projekat Eko junaci u akciji

Pobednički grad koji prikupi najviše ambalažnog otpada dobiće opremu za škole ili javna igrališta, kao i predstavu za đake „Sakupljaj svoju ambalažu i nosi na reciklažu!“. Kategorije nagrada obuhvataju i najbolji umetnički rad i TikTok video, a organizatori će nagraditi autore simboličnim eko paketima. Nagrade su zamišljene kao dodatna motivacija i sredstvo za podizanje ekološke svesti među najmlađima, sa ciljem da reciklaža postane deo njihove svakodnevice.

„Ovim projektom želimo da podstaknemo mlade da se aktivno uključe u proces reciklaže i promovišemo odgovorno ponašanje prema prirodi. Verujemo da je ulaganje u ekološku edukaciju dece jedna od najvažnijih investicija u budućnost i ponosni smo što ovakvim inicijativama doprinosimo stvaranju pozitivnih promena“, izjavila je Kristina Glišić ispred kompanije Knjaz Miloš.

Projekat traje do 15. decembra, a nakon završetka projekta, oprema za odvajanje ambalažnog otpada ostaje u školama, čime se obezbeđuje dugoročna održivost i nastavak pravilnog upravljanja ambalažnim otpadom i nakon završetka kampanje.

Tagovi

Podelite na društvenim mrežama

SRDA preporučuje