Povratak Orijent ekspresa: Kako izgleda putovanje vozom za koje karta košta 11.000 evra

Foto: Freepik/frimufilms
Voz “La Dolce Vita” pušten je u saobraćaj u aprilu sa ciljem da oživi glamur originalnog Orient Express-a, kao i romantizovanu ideju italijanskog „slatkog života“ – a kao odgovor na porast potražnje za sporim luksuznim putovanjima.
Sastavljen od renoviranih vagona koji su ranije bili u upotrebi na italijanskoj železnici 1960-ih, voz je poslednjih nekoliko meseci prevozio putnike na raznim putovanjima: kroz vinski region Toskane, do Venecije i duž Ligurske rivijere – i sve vožnje su rasprodate, uprkos nimalo naivnoj ceni. Naime, cena trodnevnog putovanja ovim vozom od Sicilije do Rima (dva noćenja u spavaćim kolima) kreće od 11.280 evra po osobi.
Gardian je ispitao kako izgleda ovo putovanje.
Putovanje koje je počelo 1883. godine
Originalni Orient express je krenuo na svoje prvo putovanje 1883. godine i prešao je veliki deo Evrope na dugim rutama koje su se protezale od Pariza do Istanbula. Usput se nakupio priča, a postao je i scenografija za jednu od najpoznatijih misterija Herkula Poaroa, pre nego što je stigao do kraja pruge 2009. godine, kao žrtva brzih železnica i jeftinih letova.
Međutim, ispostavilo se da su putnici i dalje željni nostalgičnih avantura visokog kvaliteta, daleko od haosa aerodroma i prepunih turističkih destinacija.
– Godine 1883, Orijent ekspres je postao prvi način za sporo putovanje, u luksuzu. Danas je sporo putovanje još popularnije nego što je bilo tada- rekao je Stefano Sgambeleone, upravnik voza Dolce Vita, koji je godinama radio za Venice Simplon-Orient-Express (VSOE), luksuznu železničku službu sa nizom evropskih ruta.
Dario Minutela, analitičar sektora luksuza i mode, potvrđuje da “tržište ultra-luksuznih vozova stalno raste, a potražnja za železničkim iskustvima se značajno razvija”.
– Ali to nije rezervisano samo za milionere. Postoji mnogo ljudi sa vremenom i resursima koji traže iskustvo, a Italija, sa svojom dugom obalom i prelepim pejzažima izvan velikih gradova, pruža savršen paket – dodao je.
Ali, šta ovakvo putovanje tačno uključuje?
Ručak s Mišlenovim zvezdicama i izlet u drevno pozorište
Iako je fokus VSOE prvenstveno na iskustvu u vozu, plan putovanja uključuje izlete i iskustva van voza, kao što su učenje kuvanja lokalnog jela, istraživanje srednjovekovnih gradova van utabanih staza i ručavanje u privatnoj venecijanskoj kući.
– Ljudi biraju Dolče Vitu ne samo zbog samog voza, koji je prelep, već i zato što je to najbolji način da se otkrije Italija – rekao je Sgambelone.
Reporter Guardiana je bio u vozu koji je u 10.30 krenuo iz Palerma. Zatim je klizio duž blistave severne obale Sicilije, prolazeći pored grada Čefalua i grada Mesine, pružajući usput poglede na Salinu, jedno od Eolskih ostrva.
Ručak je organizovao Hajnc Bek, vlasnik restorana La Pergola u Rimu, sa tri Mišlenove zvezdice. Popodne se voz zaustavio u sicilijanskom gradu Taormini, gde su putnici imali priliku da istraže njegovo drevno grčko pozorište.
Putnici ovog luks voza došli su iz celog sveta. Bila je tu porodica iz Indije koja je tražila jedinstveno iskustvo; druga, iz Škotske, koja je slavila jubilej. Bili su tu američki autor, italijanski ambasador i pariski par koji su iskusni putnici vozom na duge relacije.
Takođe je to bio prvi put da su Brit Moran i Emilijano Salči, arhitekte iz milanskog Dimorestudija, koji su projektovali kabine ovog voza, restoran i bar inspirisane šezdesetim godinama prošlog veka, putovali vozom.
– To smo već videli, ali što se tiče celog iskustva: vau, ovo je tako lepo – rekao je Moran.
Nakon noći provedene na Siciliji, vagoni su utovareni na privatno iznajmljeni trajekt za 30-minutnu vožnju do kopna. Odatle se voz uputio uz obalu Kalabrije i ka Maratei, gde je napravio još jednu popodnevnu stanicu, pre nego što je uveče krenuo za Rim…
Izvor: Nova.rs











