Dan zelene nabavke u kompaniji Coca-Cola HBC Srbija: Partnerstvo sa dobavljačima na putu ka ugljeničnoj neutralnosti

dan zelenih nabavki 2025 coca cola

Foto: Coca-Cola HBC Srbija

Kompanija Coca-Cola HBC Srbija organizovala je Dan zelene nabavke, koji je okupio oko 40 partnera i dobavljača iz različitih oblasti, s ciljem da zajedno razmotre prilike za unapređenje održivosti u poslovanju i snažniji upliv zelene agende u celokupnom lancu vrednosti.

Na događaju, koji kompanija organizuje po četvrti put zaredom, učestvovali su dobavljači iz različitih sfera nabavke – proizvodne opreme, ambalaže i ambalažnih pakovanja, nabavke sirovina i logistike, sa idejom razmene iskustava i dobrih praksi koje doprinose zelenijem poslovanju.

Teme ovogodišnjeg Dana zelene nabavke bile su smanjenje indirektnih emisija ugljen-dioksida (Scope 3), koje čine više od 90 odsto ukupnih emisija, zatim odgovorno upravljanje vodnim resursima i otpadom, reciklaža, kao i primena veštačke inteligencije u pronalaženju zelenih rešenja za održiviji biznis.

Kao podsticaj za dalji razvoj održivih rešenja i partnerstvo sa kompanijom Coca-Cola HBC Srbija, dodeljene su zahvalnice kompanijama ITN Group, Moto Plast i Messer.

Govoreći o značaju događaja i kontinuiranom radu sa dobavljačima, Boško Šarac, menadžer nabavke u kompaniji Coca-Cola HBC Srbija, istakao je važnost razmene znanja i zajedničkog delovanja:

– Naš cilj je, sa jedne strane, da edukujemo dobavljače o globalnim inicijativama, kao i onima koje se lokalno razvijaju kroz naše operacije, a sa druge strane, da čujemo i podelimo dobre prakse koje su i oni u radu sa nama već implementirali. Naši dobavljači su snažno motivisani da zajedno unapređujemo održiva rešenja – odziv i posećenost iz godine u godinu to potvrđuju. Svest o važnosti održivosti se menja, a svi mi, kao pojedinci i profesionalci, sve više prepoznajemo potrebu da damo svoj doprinos, naročito u okviru kompanije Coca-Cola HBC koja je na globalnom nivou prepoznata kao lider u održivosti u svojoj industriji – rekao je Šarac.

coca cola_dan zelenih nabavki

Jedan od primera je kompanija Messer Tehnogas, koja je u saradnji sa Coca-Cola HBC Srbija uvela EcoVap sistem, jedinstveno rešenje koje koristi energiju iz ugljen-dioksida za hlađenje rashladne vode. Time se štedi energija, rasterećuju postojeći sistemi hlađenja i postiže značajno smanjenje emisija.

– EcoVap je primer kako sinergija znanja i posvećenosti može da rezultira rešenjem koje donosi istovremeno energetske i ekološke benefite. U partnerstvu sa Coca-Cola HBC, uspeli smo da postavimo standard koji može poslužiti kao primer i drugima u industriji – istakao je Goran Žunić, iz kompanije Messer Tehnogas.

Primer dugoročne saradnje je i kompanija Moto Plast, partner Coca-Cola HBC Srbija već tri decenije, koja aktivno ulaže u razvoj održivijih ambalažnih rešenja.

– Naš put sa Coca-Cola HBC traje već 30 godina i tokom tog vremena zajedno smo radili na razvoju, kako tržišnom, tako i u pogledu implementacije zelenih tehnologija. Fokusirani smo na inovacije u pakovanju i upotrebi recikliranih materijala – rekla je Darijana Milošević iz kompanije Moto Plast.

Coca-Cola HBC Srbija ostaje posvećena daljem unapređenju održivosti u svim segmentima poslovanja, a Dan zelene nabavke još jednom potvrđuje koliko je važno kontinuirano raditi i ulagati u partnerstva koja grade temelje za zeleniju i odgovorniju budućnost.

Izvor: Promo

Tagovi

Podelite na društvenim mrežama

SRDA preporučuje

baner_gdereciklirati_300

Najnoviji tekstovi

Hvala vam na poverenju. Uspešno ste se prijavili na listu za prijem email biltena.
Došlo je do greške. Molimo vas pokušajte ponovo. Ako se problem nastavi, molimo da nas kontaktirate slanjem email poruke.
baner_ekopravo_300
baner_ekoadresar_300